تکنیک‌های ذهنی جدید برای فوتبالیست‌ها

تکنیک‌های ذهنی جدید برای فوتبالیست‌ها

در فوتبال مانند تمامی ورزش‌های تیمی، ورزشکاران باید با هم هماهنگ باشند تا بتوانند تاکتیکی‌تر بازی کنند. امروزه فوتبالیست‌ها از نظر آمادگی جسمانی، تفاوت زیادی باهم ندارند. بنابراین مسائل ذهنی نمی‌تواند تاثیر زیادی بر نتیجه‌گیری آنها داشته باشد.

فوتبالیست‌هایی که از نظر تاکتیکی قوی باشند، نقش ذهنی خود را از حریفان‌شان پنهان می‌کنند. متدهایی برای افزایش اطلاعات فوتبالیست‌ها در این زمینه وجود دارند. این متدها قوه تخیل ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

مدیر تحقیقات در دانشگاه بیل فیلد در این زمینه اظهار کرد: تکنیک‌های ما بر اساس تصاویر و متن‌هایی هستند که به ورزشکاران امکان قرار دادن خودشان در فضای بازی را می‌دهد. آنها می‌توانند کار تیمی خود را به بهترین شکل تصور کنند. این تکنیک، به نوعی فعالیتی تخیلی است.

برای مثال به فوتبالیست‌ها یک عکس نشان داده می‌شود که فوتبالیستی در حال استفاده از تاکتیک خاصی است و از آنها خواسته می شود که خود را در جای او تصور کنند. سپس توضیحاتی درباره آن تاکتیک به فوتبالیست داده می‌شود که در این شرایط باید چه کاری انجام بدهد. سپس از فوتبالیست‌ خواسته می‌شود 10 دقیقه خود را در آن موقعیت تصور کند. این تمرین ذهنی برای چهار هفته انجام می شود. با کمک این شیوه، فوتبالیست‌ها استراتژی‌های پایه‌ای فوتبال را یاد می‌گیرند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 19 تير 1395 | 21:4 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.